onsdag 12 augusti 2009

Svåra beslutet taget...

...och nya fasadfärgen blir s 3502-Y, en ganska ljust varmgrå nyans. Fuskfönsterluckorna ryker naturligtvis och istället ska det sättas upp fönsterfoder och eventuellt oxå bredare "hörnbrädor". De ska bli vita, vill att huset ska se lite mer neutralt ut. Just nu är det nämligen gult och brunt och bara skriker 70-tal. Blärk!

Ett beslut återstår och det är att välja färg till garagedörr och förrådsdörr. De har jag tänkt att måla på egen hand och det lutar väl åt en mörkare grå i matt färg.

Idag har jag oxå köpt nya sängbord och skruvat upp en tavellist ovanför sängen. Det blev Hemnes (?) i vitt från Ikea, de som är som små skåp. Min sänggavel är ju av ett betydligt dyrare märke och sängborden till dem kostade massa tusenlappar men de här passade perfekt till i både stil och färg! Nu är det bara sänglampor som fattas, jag har egentligen sett ut ett par vägglampor jag vill ha från Ilva men plånboken säger nej speciellt sen jag bara använder den ena.. =) Det får väl vara ett framtida projekt, än så länge har jag ju gamla lampor som funkar bra oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar